Nauczanie hybrydowe dla klas I-III
W związku z przejściem na nauczanie hybrydowe (od 15 marca) dzieci z klas I-III odbyło się dziś (12 marca) spotkanie on-line zastępcy prezydenta miasta Piotra Zadrożnego z dyrektorami publicznych placówek oświatowych oraz pracownikami wydziału edukacji i zarządzania kryzysowego.
Podczas spotkania dyrektorzy szkół przedstawili harmonogram funkcjonowania placówek w okresie od 15 do 26 marca. Przygotowane plany pracy są zgodne z zapisami rozporządzenia przygotowanego przez administrację rządową. Potwierdzono również odpowiednie zabezpieczenie w środki ochrony osobistej we wszystkich placówkach.
Podczas spotkania uzgodniono, że:
- konsultacje przed egzaminem próbnym ósmoklasistów będą odbywały się tylko w formie zdalnej,
- próbny egzamin ósmoklasisty, we wszystkich placówkach odbędzie się on-line,
- w związku z zachorowaniami wśród pracowników oraz szczepieniami utrudnienia dotkną pracy świetlic, a w Szkole Podstawowej nr 1 nie będzie wydawanych obiadów,
- zajęcia psychologiczno-pedagogiczne będą się odbywały zarówno tradycyjnie jak i on-line w zależności od potrzeb,
- dzieci z orzeczeniem o niepełnosprawności dalej będą pracować zdalnie ale z terenu szkoły (jeśli w placówce ta forma nauczania już funkcjonowała).
Jesteśmy przygotowani do ponownego przejścia na zdalne nauczanie, mamy to już przećwiczone, więc wszyscy wiedzą co mają robić i jak działać – mówi Piotr Zadrożny, zastępca prezydenta miasta – ponadto w minionym okresie, gdy warunkowo uczniowie klas 1-3 wrócili do szkół, regularnie pojawiały się sytuacje w których dochodziło do przypadków zakażenia koronawirusem. Ponadto dla uczniów najmłodszych klas, którzy mieli problem z dostępem do nauki zdalnej zakupiliśmy 80 tabletów, którymi dysponują obecnie dyrektorzy placówek.
Nauka hybrydowa - co to znaczy?
Nauka hybrydowa to dwa modele edukacji wykorzystywane w jednym czasie. To połączenie edukacji zdalnej z tradycyjną metodą nauczania. Część zajęć odbywa się stacjonarnie, pozostałe w trybie zdalnym. To rozwiązanie pozwala zmniejszyć liczbę uczniów w szkole przebywających w niej w tym samym czasie. Wprowadzenie takiego systemu nauczania jest działaniem mającym posłużyć przede wszystkim prewencyjnie, ograniczając liczbę zachorowań w województwach objętych lokalnym lockdownem.
Informacje kiedy i które klasy uczą się stacjonarnie, a które zdalnie rodzice otrzymali za pomocą dzienników elektronicznych. Zamieszczone są one również na stronach szkół.